Nuffnang Ads

Sunday, April 25, 2010

41 ~ :: Last Words.. ::

.
.........
....................
..............................
.....................................
..........................................
.................................................


You may have thought I didn't see,

Or that I hadn't heard,

Life lessons that you taught to me,

But I got every word.

Perhaps you thought I missed it all,

And that we'd grow apart,

But Dad, I picked up everything,

It's written on my heart.

Without you, Dad, I wouldn't be

The man I am today;

You built a strong foundation

No one can take away.

I've grown up with your values,

And I'm very glad I did;

So here's to you, dear father,

From your forever grateful kid...

.................................................
..........................................
.....................................
..............................
....................
.........
.

a poem
from a son to his father..

.....


harini...

25 April 2010

sepatutnye..

yg ke-64

tp..

Tuhan lagi syg kat die..

Aku x sepat nak jmpe..

x sempat nk salam..

x sempat nk peluk cium..

x sempat nk ckp ape2 pon..

x sepat nk ucap trime kasih..

x sempat nak mintak maap..

x sempat nak cium tangan..

x sempat nak cium pipi..

x sempat..

x sempat..

TAK SEMPAT..!!

...

18 Ogos 2009 tahun lepas..

abah tinggalkn kami sekeluarga..

..seminggu lagi nak puase mase tu..

mmg aku ade plan nak balik..

Sebb nak puasa 1st day kat umah..

aku dapat rase perasaan abah mase tu..

die cube bertahan..

nak tunggu anak die balik..

nak tgk anak die sebelum die pergi..

nak sentuh anak die..

nak rase anak salam cium tgn die..

nak rase anak peluk die..

nak borak ngan anak die..

sebb die tau mase die dah x lame..


Kalu aku balik..

abah slalu sahut panggil name aku..

" Hafiiz, tlg amik urut blakang abah nie.. "

"Hafiiz.. tlg amik air suam..abah nak makan ubat "

"Hafiiz, tlg potong rambut abah "


Aku balik jarang2 je..

kadang2 je balik..

Last jumpe die

15 Jun 2009..

tu pon aku balik seminggu je..


Hari tu..

sebelum aku nak gerak balik KL..

mase tu dah siap pack barng..tnggu Zeli sampai amik aku..

Abah kate..
" Dah tu camera besar2 bawak kehulu kehilir..amik la gmbar sekeping dua.. "

Aku pon pelik..sebab abah aku bukannye jenis yg suke amik gambr..

x terfikir ape2 pon..

tapi rupe2nye ade petanda disitu..

yg gmbar yg aku amik tu...gmbr die yg terakhir dengan die..

gambr terakhir bergmbar kami satu keluarga..


Abah mmg dah lame sakit..

Seminggu sebelum die meninggal..dah masuk hospital..

aku tau..tapi x aspect ape2..

sebb abah slalu kuar masuk wad..

kencing manis..

darah tinggi..

jantung..

dah complete sakit die..

Tapi yg die masuk wad kali nie..

Ummi x gtau keadaan abah sebenar..

Die just bgtau abah masuk wad je..


13 Ogos 2009..

Abah call aku..

Mase tu die kat wad lagi..

baru nak dismiss..

call anak die tanye khabar..

Biase kalu abah call...mesti die yg ckp lebih..

kalu aku tanye die..mesti pnajang je die jwb..

tapi kali nie die call..

tanye aku sepatah..sepatah..

sebb die tnye mcm tu..aku pon mcm xleh nak jwab pnjang2..

sebelum die letak phone..

aku dengar..

suare die sebak tibe2..

aku ingt lagi ape die ckp..

"Hafiiz jage diri elok2..sembahyang jgn tinggal.."

" Take care.."

...end call..~


13..jumaat

14...sabtu

15...ahad

16...isnin

17..




18...

Abah hembuskan nafas die yg terakhir...innalillah..

Aku org yg pertama tahu..ummi call bgtau..

jantung aku macam kene sentak..

x percaya..!!

Ummi ckp..

"balik laa...abah dah x de... "

dah xde..~


- E N D -

~Abah in memory~

4 comments:

cik yayana said...

al-fatihah....

bertakung air mata aku bc entry ko..
aku paham2..
huhuhuhu...

Reenza said...

jie, sedih sangat2. aku nangis tak henti2 nih.. memang sedih... banyak2 sabar k. Allah lebih sayang arwah. Kirim lah doa untuk arwah selalu. Semoga arwah tergolong dalam golongan org2 yang beriman dan beramal soleh. amin...

p/s: air mate tak nak stop nih.. camne... waaaaaa... (aku lak nangis)

Pijie said...

yana : ohH,melekat juge yayana yg aku panggil ko..hmm,iyer la..ko pon same..kite same2 kehilangan..

Reeny : ishh,jgn la nangis reeny..aku tulis entry ni pon sebak..berlinangan air mate..aku tulis dlm gelap kot...kalu x kantoi la nangis ngan dak umh...

Anonymous said...

aku sedeyman bace entry ko kali ni...

anyway , takziah to cik yayana di atas pemergian ayahnda beliau and also to you fakhrul hafiz..

all the best to both of you.. take care guys.

p/s: mr anonymous.